تصفیه فاضلاب قالیشویی - شمیم شریف

فاضلاب قالیشویی امروزه به یکی از نیازهای صنعت فرش و خدمات مرتبط با آن تبدیل شده است. قالی بافی یکی از مهارت های ایرانیان در طول تاریخ است و در کشور ما سابقه قوی دارد. در نتیجه تمیزی فرش نیز در آداب و رسوم ما ایرانیان مهم است. با افزایش جمعیت و افزایش سطح بهداشت عمومی و با توجه به پیشینه ای که ارائه شد؛ قالیشویی بیش از گذشته افزایش یافت. به دنبال آن صنعت قالیشویی پیشرفت چشمگیری داشت.

در طی این توسعه، میزان پساب قالیشویی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت. شستشوی فرش آب زیادی مصرف می کند. به طوری که برای شستن هر متر مربع فرش 30 تا 40 لیتر آب مصرف می کنیم. نرخ تبدیل آب به پساب 92 درصد است که در مقایسه با سایر صنایع رقم بسیار بالایی است. در ادامه سعی خواهیم کرد توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم و شما را برای خرید پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی راهنمایی کنیم. پس به ما بپیوندید

پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی، تصفیه فاضلاب قالیشویی

عوامل موثر بر تصفیه فاضلاب فرش


برای سفارش پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی ابتدا باید با پارامترهای آلاینده فاضلاب قالیشویی آشنا شوید. پارامترهای پساب قالیشویی (مانند COD) از نظر مقدار مشابه فاضلاب بهداشتی است با این تفاوت که:


    گاهی اوقات شبکه جمع آوری برای آن وجود ندارد و با رها شدن در محیط باعث آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی می شود.

    حاوی مقداری رنگ، کدورت و به خصوص مواد شوینده است.


بنابراین تصفیه این پساب ضروری به نظر می رسد. رنگ ها اغلب دارای پایه مقاوم آلی هستند. بنابراین هنگام ورود به آب و محیط زیست ممکن است آسیب جدی به حیوانات و محیط زیست وارد کند. برخی از مهم ترین و خطرناک ترین اثرات پساب قالیشویی و قالی بافی عبارتند از:


    سخت شدن فرآیند تصفیه فاضلاب

    داشتن اثرات سمی

    تأثیرگذاری بر جنبه زیبایی شناختی محیط

    اثر نامطلوب بر شفافیت آب


تاثیر مواد شوینده بر تصفیه پساب قالیشویی


وجود نوعی ماده به نام شوینده، فرآیند تصفیه این نوع فاضلاب را پیچیده تر می کند. بنابراین در خرید پکیج تصفیه فاضلاب قالیشویی باید به این نکته توجه داشته باشید که در فرآیند تصفیه مواد شوینده حذف یا کاهش یابد. شوینده های حاوی مواد شوینده یا سورفکتانت از توزیع مناسب اکسیژن و در نتیجه اکسید شدن آلاینده ها توسط آن جلوگیری می کنند. اثر دیگر این است که فتوسنتز باکتری ها را مختل می کند. با شمیم شریف همراه باشید.


تصفیه پساب قالیشویی، تصفیه فاضلاب


مواد شوینده همچنین گاهی اوقات در عملکرد فرآیند انعقاد شیمیایی اختلال ایجاد می کنند. به همین دلیل حذف مواد شوینده به سختی انجام می شود و همان مقدار کم مواد شوینده موجود در پساب فرش بر روند تصفیه تاثیر می گذارد. علاوه بر مقادیر فوق، این پساب همواره دارای pH قلیایی بوده و مقداری جامدات معلق (SS) در این فاضلاب وجود دارد. همچنین پرزها و الیاف سبکی که در هنگام شستشو از فرش جدا می شوند نیز جزء محتویات پساب هستند. جدول زیر مشخصات تقریبی پساب قالیشویی را نشان می دهد:

رنگهای شوینده COD (SS)

250-500 میلی گرم در لیتر به طور متوسط ​​170 ADMI به طور متوسط ​​350 میلی گرم در لیتر 50 میلی گرم در لیتر

.

Comments